Skip to main content

Προβολή πληροφοριών έργου

Επιστροφή
Κωδικός5947
Τίτλος ΈργουΥπολογιστική και Πειραματική Διερεύνηση σε Μικροκλίμακα της Συμπεριφοράς Μερικώς Κατεστραμμένων Φίλτρων Αιθάλης
MIS5007658
Επιστ. Υπεύθυνος ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΟΝΟΥΦΡΙΟΣ
Προϋπ/σμός46.823,48 €
ΤμήμαΜηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε.
Φορέας Χρημ/σηςΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αρχή 2018-05-25
Τέλος2020-03-25
ΠεριγραφήΤα φίλτρα αιθάλης (DPF) ροής τοιχώματος είναι η πιο διαδομένη τεχνολογία σήμερα για τον περιορισμό των σωματιδιακών εκπομπών από οχήματα. Μία από τις τελευταίες εξελίξεις είναι η υιοθέτηση αυστηρότερων ορίων διάγνωσης επί του οχήματος (OBD) για την σωματιδιακή μάζα. Αν και έχει γίνει πρόοδος στην πειραματική μελέτη και μοντελοποίηση κατεστραμμένων φίλτρων αιθάλης, παραμένουν σημαντικά ερωτήματα, ιδιαίτερα όσον αφορά τον αριθμό σωματιδίων που μπορούν να διαρρεύσουν στο περιβάλλον. Ο αριθμός ενδιαφέρει ιδιαίτερα καθώς συσχετίζεται καλύτερα με τις επιπτώσεις στην υγεία και αποτελεί θέμα συζήτησης για την εξέλιξη της νομοθεσίας OBD. Η παρούσα ερευνητική πρόταση παρουσιάζει μια καινοτόμο προσέγγιση για την μελέτη τη συμπεριφοράς των κατεστραμμένων φίλτρων αιθάλης, η οποία δίνει έμφαση στην κατανόηση των φαινομένων σε μικροκλίμακα. Η πρώτη φάση αφορά πειραματικές μετρήσεις, οι οποίες θα διεξαχθούν σε όχημα με τεχνητή βλάβη στο φίλτρο αιθάλης. Μετά την μέτρηση το φίλτρο θα εξαχθεί για προσδιορισμό της τοπικής φόρτισης αιθάλης με ζύγιση μικρότερων τεμαχίων και για μελέτη της μικροδομής των επικαθίσεων με χρήση ψηφιακής και ηλεκτρονικής μικροσκοπίας. Στην συνέχεια τα πειραματικά αποτελέσματα θα αξιοποιηθούν σε προσομοιώσεις μεγάλων δινών (LES) με Lagrange δυναμική σωματιδίων, στις οποίες θα ληφθεί υπόψη η επίδραση της σωματιδιακής φόρτισης. Από την ανάλυση των υπολογιστικών αποτελεσμάτων αναμένεται να προκύψουν ημιεμπειρικές σχέσεις για την εκτίμηση της κατακράτησης σωματιδίων στο μέτωπο του μονόλιθου, εντός των καναλιών και σε κάποια πιθανή ρωγμή, οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν στο ήδη υπάρχον μοντέλο κλίμακας καναλιού. Ο τελικός στόχος είναι η ανάπτυξη ενός αξιόπιστου μοντέλου για την πρόβλεψη της μάζας, αλλά και του αριθμού, αιωρούμενων σωματιδίων που διαρρέουν ένα κατεστραμμένο φίλτρο αιθάλης σε καθαρή και φορτισμένη κατάσταση. Το μοντέλο αυτό θα συμβάλει στον καλύτερο σχεδιασμό συστημάτων OBD και τον αντίστοιχο περιορισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων της αυτοκίνησης.
Περατωθέν0
ΕΠΕΑΕΚ 0
Τελική Εκθεση
Αρ.Συνεδρίασης 3/19
Ημερ/νία Ενταξης
Κωδ.Ενταξης
Ετος Περάτωσης 2024
Είδος Έργου ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ
Επιχ.Πρόγρ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
Ταμείο ΕΚΤ
Τύπος Έρευνας ΒΑΣΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Προέλευση ΕΣΠΑ (2014-2020)
ΦορείςΥΠΟΥΡΓΕΙΑ