Skip to main content

Προβολή πληροφοριών έργου

Επιστροφή
Κωδικός5665
Τίτλος ΈργουΧάλυβες TRIP: Προσομοίωση και πειραματική μελέτη θερμικής κατεργασίας και μηχανικής συμπεριφοράς
MIS5005579
Επιστ. Υπεύθυνος Αράβας Νικόλαος
Προϋπ/σμός72.097,46 €
ΤμήμαΤμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών
Φορέας Χρημ/σηςΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Αρχή 2018-04-01
Τέλος2020-01-31
ΠεριγραφήΗ αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής μέσω της μειώσεως των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (κυρίως CO2) είναι μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για την επιστημονική κοινότητα τα επόμενα χρόνια. Το 30% των εκπομπών CO2 παγκοσμίως προέρχεται από τις χερσαίες μεταφορές, ενώ το 10% οφείλεται στα ΙΧ αυτοκίνητα. Μεταξύ άλλων δράσεων, όπως παραδείγματος χάριν καθαρότεροι κινητήρες και υβριδικά συστήματα ενέργειας, η δραστική μείωση του βάρους των οχημάτων είναι η πιο αξιόπιστη μέθοδος για την μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2. Τα τελευταία χρόνια τα χαλυβουργεία αναπτύσσουν νέους χάλυβες πολυφασικής δομής, υψηλής διαμορφωσιμότητας και αντοχής, όπως για παράδειγμα τους χάλυβες TRIP, ώστε με την χρήση λαμαρίνας μικρότερου πάχους να είναι δυνατή η μείωση του βάρους. Όμως η έλλειψη αξιόπιστων μοντέλων για την περιγραφή της μηχανικής συμπεριφοράς των χαλύβων αυτών δεν επιτρέπει την πλήρη αξιοποίηση των σύγχρονων αυτών υλικών από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η παρούσα πρόταση αναφέρεται στη μελέτη της μηχανικής συμπεριφοράς χαλύβων TRIP, όπου το αρκτικόλεξο TRIP προέρχεται από τα αρχικά του αγγλικού όρου TRansformation Induced Plasticity, δηλαδή πλαστικότητα που συνδέεται με τον μαρτενσιτικό μετασχηματισμό. Ο μαρτενσιτικός μετασχηματισμός κατά την πλαστική παραμόρφωση χαλύβων αυξάνει την μακροσκοπική ολκιμότητα (ductility) και διαμορφωσιμότητα (formability) τους. Στο πλαίσιο της παρούσας προτάσεως θα μελετηθούν συστηματικά η μικροδομή και η σταθερότητα χαλύβων TRIP καθώς και η μηχανική τους συμπεριφορά, τα οποία είναι απαραίτητα στοιχεία για την αποτελεσματική χρήση των χαλύβων αυτών στην αυτοκινητοβιομηχανία. Συγκεκριμένα, στο προτεινόμενο έργο προβλέπονται η μοντελοποίηση της θερμικής κατεργασίας για την πρόβλεψη του ποσοστού και της χημικής συστάσεως του παραμένοντος ωστενίτη σε συνάρτηση με την χημική σύσταση του χάλυβα και η μοντελοποίηση της σταθερότητας του ωστενίτη (η οποία επηρεάζει την μηχανική συμπεριφορά). Τα ανωτέρω αποτελέσματα θα χρησιμοποιηθούν σε συνδυασμό με σύγχρονες μεθόδους "ομογενοποιήσεως" (non-linear homogenization theories) για την ανάπτυξη τριδιάστατων καταστατικών εξισώσεων (δηλαδή εξισώσεων που συνδέουν τις τάσεις με τις παραμορφώσεις) για χάλυβες TRIP, όταν αυτοί παραμορφώνονται πλαστικά. Τα καταστατικά αυτά μοντέλα θα ενσωματωθούν κατόπιν σε κώδικες πεπερασμένων στοιχείων γενικής χρήσεως (π.χ. ABAQUS), ώστε να είναι εφικτή η επίλυση πραγματικών προβλημάτων από επιστήμονες μηχανικούς, οι οποίοι όμως δεν θα απαιτείται να είναι εξειδικευμένοι γνώστες της μη-γραμμικής θεωρίας των συνεχών μέσων και των αντίστοιχων αριθμητικών μεθόδων που απαιτούνται για την επίλυση των προβλημάτων αυτών.
Περατωθέν0
ΕΠΕΑΕΚ 0
Τελική Εκθεση
Αρ.Συνεδρίασης 8/18
Ημερ/νία Ενταξης
Κωδ.Ενταξης
Ετος Περάτωσης 2024
Είδος Έργου ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ
Επιχ.Πρόγρ. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ
Ταμείο ΕΚΤ
Τύπος Έρευνας ΒΑΣΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ
Προέλευση ΕΣΠΑ (2014-2020)
ΦορείςΥΠΟΥΡΓΕΙΑ